Aleska 5 månader

Träffade på en yvig liten valp som jag fick
lov att ta mig an och sätta på plats
så hon fick  lära sig hur en riktig dam ska
uppföra sig.

MatteMatte sa att jag tydligen har tagit
på mig rollen som "RiksFader" för jag
vill ju gärna fostra alla yngre förmågor
jag träffar på.
En dag när jag & Matte var inne i en butik
och jag låg innanför dörren och vaktade så
stack jag genast ut skällandes för att
sätta liten mops 5 månader på plats.
Han förstod allvaret så han satt sig direkt
ner på trottoaren och gjorde precis som jag
sa att han skulle göra.
Då kunde jag muttrande gå där ifrån.
-Slynglar!...

Nåja, här är i alla fall Aleska som sagt.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0