Hur jag får i mig vindruvor

Det är lite "trickit" när jag ska äta  vindruvor
eftersom mina små risgryn till tänder
inte riktigt får fäste i den runda hala
vindruvan.

Så bäst är om jag  får vindruvan delad eller
åtminstone med ett hål i den så slipper
den åka runt runt inuti min mun för att
sedan komma ut som en katapult
pga att jag inte får fäste i den som sagt.

  1. Vindruva intages i munnen

 2. Här börjar jakten på den lilla hala druvan

 3. Ibland får jag inget grepp och då åker druvan ut med en 
                               hiskelig fart

 4. Jag gör ett nytt försök att få fast tänderna i druvan

 5. Som ni ser så är det lite "trixit" att få till det

 6. Tugg tugg, där fick jag till ett jack i druvan tillslut

Kommentarer
Postat av: hundkamraten

Ta det försiktigt med druvorna grabben, de är inte så goda och harmlösa. Hittar vi hemsidan i ämnet så får du den senare.

Can dogs eat grapes?

In: Dog Behavior, Dog Health

[Edit]

Yes and no. Grapes may contribute to kidney failure in dogs; however, this is only noted in large quantities; for example, greater than 2 ounces. According to the ASPCA, there have been no reports of poisoning or kidney failure in dogs who eat the occasional single grape as a treat.



If you want to be absolutely safe, then you probably shouldn't feed grapes to your dog, but you generally have little worry over one or two grapes.

Also note that raisins can cause the same reaction, so be sure not to feed your dog any cakes/bars etc. that may contain them.

2008-08-13 @ 11:58:06
Postat av: Glide

Men TACK Hundkamraten för tipset! Det hade jag inte en aaaaning om.

2008-08-17 @ 23:57:19
URL: http://buttramolnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0