After 8

Ok då, nu kan jag väl säga som det är!
Jag åt även lite After Eight i helgen -
när Matte var borta och LillHusse satt 
fastklistrad framför datorn.
Dessa stod ju uppe på rumsbordet så när jag ändå var uppe
där för att slicka på tomtarna så passade jag på att
smaska lite på de goda mintbitarna också.
Det uppdagades tyvärr i dag då Matte hittade bruna
små tuggade pappersbitar lite här och där i stora rummet.
När hon vecklade ut dessa stod det After Eight på dom..
Vid en inspektion av chokladkartongen så fick de sina farhågor bekräftade:
Jag hade även ätit lite mintchoklad när jag ändå var på G.

För det är inte varje dag som det står godis mitt framför näsan på mig,
jag passande nog var ensam hemma samt
är det lördag så är det tänkte jag
när jag försåg mig med både Skumtomtar och After Eight som sagt.
Förstår inte vad det är att hetsa upp sig för, lite godis har väl ingen
dött av?..
Men visst knorrar, knäpper, surrar och piper det i min mage sedan
helgens frosseri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0