En Dörrvakts Vardag

Mitt vaktpass börjar vissa mornar redan kl 03.30 och slutar
ibland inte förrän kl 22 . Det kan faktiskt vara rätt så jobbigt
att vara i tjänst 24 timmar om dygnet vissa pass,
men vad gör jag inte för andras säkerhet..

Jag AVSKYR verkligen brevbärare, reklamutdelare
och tidningsbud!             
                                 image500
Redan när det stiger in i hissen och åker upp till
översta våningen så börjar jag morra dovt.
image498
Sedan eskalerar mitt morrande ju närmare min dörr han kommer.
När inkräktaren slutligen stoppar ner något i brevinkastet så
når jag kulmen av mitt morrande och skällande.
Jag hoppar mot dörren och försöker ta det som dimper ner.
                           image502
Matte undrar om jag kanske har fått en tung IKEA katalog
i huvudet när jag var liten valp och satt nedanför inkastet och väntade.

Matte har försökt med allt gällande det här "problemet"..image501
Men jag fortsätter som vanligt och skäller vidare.

I dag fick jag till och med hälsa på brevbäraren image499
för Matte öppnade dörren när han var på väg
och då viftar jag på svansen och tycker det är rätt
mysigt att bli klappad men det har jag glömt i morgon
när han kommer mot min dörr.
Måste säga att jag är nog den perfekta dörrvakten för
min Matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0