Gråpäronet & Tegelpannan i det gröna

I dag träffade Matte de små Puffarn tillsammans
med deras Mamma Narita & deras härliga Mormor.
           

Jag har ännu inte träffat dessa små Puffar men Matte har berättat att
de är helt underbara små varelser med olika personligheter redan nu.
Den tuffa, glupska och frimodiga Tegelpannan och den näpna finsmakaren
Frk Gråpäron, precis lika sval och selekterande som sin vackra Mor
som jag åtskilliga gånger har fått "korgen" av men skam den som ger sig.
Jag tänker vifta vidare på svansen och uppvakta henne som jag alltid har gjort.
Det är med lite skräck nyfikenhet jag uppvaktar Narita för när jag blir alltför
ivrig och närgången så säger hon ifrån och då är hon INTE att leka med
den Damen!
Skulle GÄRNA få ihop det med henne för hon skulle verkligen bli en bra
partner och Mamma till mina valpar...För att inte tala om vilken underbart härlig
Svärmor jag skulle få då.
Tänk bara hur hon lever upp till ryktet som går i Spiltan 
"Världens bästa Mormor" ..
-Jasså nähe!.. nej det blir inga valpar för oss två, kommer INTE
på frågan hör jag nu Matte å det bestämdaste ropa,
Nåja, drömma lite kan jag ju alltid göra

-Åhhhh vackra, svala, stiliga, coola Narita!
Undrar om jag är kär nu?
Na na ni na na...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0