Godisrutinen

Varje gång när jag kommer in efter att ha varit ute så
har jag som vana att jag får en godisbit ur skålen som
står på spishällen.
Just nu är den fylld med snarriga bitar av torkad blodpudding.
Mums!
Därför är detta stället jag alltid först går in och sätter mig på.
Nedanför godisskålen så jag inte missar att få en bit.

Här sitter jag kvar även om Matte & LillHusse glömmer

bort att ge mig godis.


Plötsligt brukar dom undra vart jag är någonstans och då
sitter jag kvar under burken och väntar.

I bland när jag följer med Matte ner i källaren eller upp på
vinden brukar jag försöka sno åt mig en godis genom att
sätta mig på samma ställe men då säger alltid Matte:
-Nej men Glide, det där gills inte, du har ju INTE varit ute nu!
Suck, ibland är hon för jobbig min Matte när hon ska hålla på
sina principer. Önskar att hon vore lite mer "lössläppt" ibland
och inte så sträng.
Hörde föresten när hon och LillHusse diskuterade igår.
LillHusse suckar och klagar:
-VARFÖR måste vi damma och dammsuga här hemma så ofta?
-Men Hjärtat, tycker du inte att det är härligt att vi har ett rent hem?
-Nääää, jag bryr mig inte!
-Nej men det gör jag serru! Jag uppskattar att det är rent och för att det
ska vara det så städar vi en gång i veckan annars blir det djur här inne.
-Men då kan vi väl vänta med att städa tills det kommer djur då istället!

LillHusse tycker INTE om att städa!


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

vilken himmla söt hund

2008-11-01 @ 11:27:36
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0