Hemlös


Kan du tänka dig kylan och fukten när mannen som sover här på nätterna går
till sängs?
Det är därför Matte samlar in varma kläder och sovsäckar till Stockholms
uteliggare!
I dag var vi till Roslagstulls Bryggan där vi lämnade en massa kläder som
Matte har samlat in i sin bekantskapskrets.
Då såg jag den här sovplatsen där en hemlös man bor varje natt.

Jag ÄLSKAR att komma till Bryggan! Så fort bilen närmar sig huset så känner
jag det på mig så jag reser mig upp i bilen och gnäller för jag blir
så glad när jag ser vart vi
är på väg någonstans.
Sen springer jag det fortaste jag kan in till den snälla
personalen och de vänliga gästerna
för då vet jag att det vankas korv, skinka och många varma klappar.
Brukar även få leka lite med en boll när jag kommer på besök
så när vi ska gå så får Matte lyfta upp mig och bära mig ut för
annars vill jag inte gå hem.

Efter mycket skinka och korv idag så kom vi till kontoret där jag var törstig.
För att Matte skulle förstå det så hoppade jag ner från skrivbordet,
tittade på henne och gnällde
tills hon reste sig och följde med mig.
Då sprang jag före henne ut i köket där jag gnällde
samtidigt som jag tittade och hoppade
upp mot diskbänken.
Matte förstod att jag var törstig så jag fick vatten.
Drack upp en hel skål för jag var
verkligen törstig efter all skinka och korv.
Nu ligger jag mätt och belåten och sover uppe på skrivbordet.

Min önskan till dig:
Släng inga varma kläder,  skor, mössor eller underkläder!
Nej ge hellre till de hemlösa som så väl behöver din omtanke.
Gula Änglarna
Bryggan Östermalm
Ny Gemenskap
är ställen som gärna tar emot det du vill skänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0