10 små Skumtomtar

I natt när Matte och hennes kompis var ute på krogen
och LillHusse satt fastklistrad framför WoW så
kände jag en fantastisk lukt.
Denna lukt visade sig komma från "stora rummet" som vi säger i Dalarna.
Jag smög upp på pallen för att sedan på darrande ben ta mig över till rumsbordet.
Där stod det en stor skål med de härligaste
Skumtomtar man kan tänka sig.
Dessa hade Matte hällt upp till sin kompis
som fullkomligt älskar just skumtomtar.
Eftersom jag redan hade tagit mig upp på  bordet så tänkte jag
-Äh, en liten tomte kan jag väl åtminstone få unna mig ingen kommer ju att märka det.
Men klockan gick och ingen Matte dök upp och LillHusse satt fortfarande
framför datorn och då hade jag lite tråkigt.
-Jag unnar mig en till liten rosa mjuk skumtomte till för det är jag värd.
Samma procedur igen, kikade så att kusten var klar, hoppade upp på pallen,
darrade mig över till rumsbordet - där jag INTE får vara! och snabbt som attan
snappade jag åt mig en liten rosa fluffig godis igen.
-Vem ska märka det? Dom har ju fullt upp med sitt.

Plötsligt hör jag nyckeln stickas i dörren och Matte och S kommer hem.
-Hej Glide vi är hemma men vart är du?
Jag som annars alltid möter Matte vid dörren.
-Jäklar, nu är goda råd dyra, det här hade jag inte alls räknat med,
att de skulle komma hem just NU!
Snabbt som attan försöker jag rädda det som räddas kan men Matte hinner se
att jag springer iväg med något i munnen.
Matte rusar efter och LillHusse tillkallas för nu ska
"Operation Öppna Glides Mun" inledas.
Jag tänker INTE gå minste om den här ljuvligt goda saken så jag kniper
igen munnen allt vad jag kan samtidigt som jag vänder bort huvudet och
försöker tugga.
LillHusse försöker öppna munnen på mig genom att sätta in ett finger
i mungipan på mig,
blåsa, stryka, gnugga och knäppa på nosen.
-"Öppna munnen FÖRBANNADE hund!"
Men jag kniper igen.
-"Jag tror det är en tampong han har i munnen?"
-"Vänd honom upp och ner"
Matte gör ett försök att vända mig men då halkar biten ner i mage och försvinner spårlöst.
-"Det luktar SKUMTOMTE ur munnen!" ropar LillHusse
Matte galoperar ut i stora rummet och upptäcker skålen där det tidigare låg
...10 skumtomtar innan de gick ut. ¨
Skålen gapar nu tom för dessa ljuvligt fluffigt rosa godisar ligger numera i min mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0