Är satt på bantning

Eftersom LillHusse kallar mig
Fetto och Tjockis så har Matte bestämt sig för att
"Vakta på maten" som hon så fint kallar det för...
Suck! Det betyder inget annat än att det numera är slut med
glasslickar, korvbitar som "råkar" trilla  ner vid matlagning,
smakprover i soffan på helgerna, märgben,
rester från familjens mat,
"ingen koll på mängden" i min matskål där jag
får de det vidrigt äckliga kulorna
från Royal Canin som ska kallas helfoder.
Ha!
Vem vill äta samma  meny till frukost, lunch, middag
och nattamat år ut och år in?
Inte jag i alla fall.
Därför sitter jag numera gärna med under bordet när någon äter 
ifall det eventuellt kan trilla ner något som inte tillhör
"Royal Canins Gröna HELfoder för Yorkar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0