En SKIT dag

I dag har det inte varit någon "hit dag" direkt.
Det började redan i går kväll då jag tog
sista rundan för natten med Lill Husse,
då bajjade jag men det fastnade bak i
pälsen på mig och VEM vill gå omkring med
en bajskoka i rumpan?
Inte jag i alla fall!
Eftersom inte Lill Husse hjälpte mig bort
med klicken så fick jag göra det själv.
Sagt och gjort, jag åkte kana i köket
på Mattes hemvävda vita matta i natt
när den övriga familjen sov som bäst.
Fick bort det mesta från rumpan som
istället kletade fast sig på mattan som
sagt... Hmm!?
Gjorde även en bajsstämpel i soffan
också när jag ändå var på gång.
Matte upptäckte detta i morse när hon steg i
bajspluppen och upptäckte fartränderna på
mattan så hon galloperade ner i tvättstugan
med en väldig fart och sen var det bara  för mig
att snällt loma in i duschen för det sista skulle
väck.

Sen när vi skulle åka iväg så startade inte bilen.
Troligtvis var batteriet urladdat så Matte charmade
två gubbar som var snälla och knuffade oss både hit
och dit så vi skulle kunna rulla igång bilen.
Uff!

Sen klämde Matte sin tumme i bildörren som om det inte
räckte den här dagen som i mitt tycke
vara en riktig SKITDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0