Fjäsk runda

Efter gårdagens taskiga attityd på Matte
så fick hon väl lov att fjäska lite för mig
eftersom jag hoppas att hon drabbades
av dåligt samvete för i morse redan klockan
05.57 bar det av på en morgonrunda
runt det kungliga Djurgården.

Träffade en riktig "Harpya" som enligt sin Matte
-Biter skarpt direkt! som hon uttryckte sig.
Denna tik gläffste och slog i hop käftarna
så det ven om öronen på mig.
En sådan partner ska jag INTE ha,
det är då ett som är säkert.

Träffade även en morgonpigg labbetik
modell yngre som var lite lekfull men jag
ville ju så klart bara snosa i baken och
INTE leka som hon trodde min avsikt var
när jag skuttade fram.
Ibland gäller det att lura dom små rackarna
så dom tror att jag har andra avikter än
vad jag har.
-Vilken tuff hund! var hennes Mattes kommentar
om mig.
Såg hon inte att jag är en stor & farlig
Rottweiler då?

Så nu ligger jag här
NYDUSCHAD (Grrrrr!...)
rastad och färdig och klockan är inte mer
än 07.15
Inte illa men så var det ju en fjäskmorgon
också för Mattes del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0