Svea & Musikkåren


Svea tjatade om att få gå och lyssna på högvaktens musikkår så jag fick knäck i lurarna.
Tänk att en sådan liten varelse kan tjata så enormt och inte ge sig trots att hon
ser att jag inte är särskilt intresserad av musikkåren som jag tycker tutar alldeles
för högt för mina öron.
Jag låtsades sova men det fungerade inte alls. Svea gav sig helt enkelt inte!

Tillslut orkade jag inte längre höra på hennes tjatande utan gav med mig.
Vi började med ett besök på Armémuseet så jag fick dra lite bakgrundsfakta
för henne innan vi skulle bevittna högvakten.

Sen kom musikkåren!
Svea blev så rädd så hon visste inte HUR snabbt hon skulle ta sig upp i Mattes
trygga famn.
Där satt hon sedan och skakade och vägrade komma ner.
-Jag vill gå heeeeem! Nuuuuu! pep hon
Hoppas hon har lärt sig en läxa nu och lyssnar på Farbror Glide
i fortsättningen om jag säger att vissa aktiviteter INTE är lämpliga för små valpar!
-Förgrömmade unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0