Svea utmanar ödet

Hela helgen är jag på Östermalms IP och hjälper
till i LillHusses ishockeyförening Brinken.
Det är nämligen Tjejmilen på söndag.
Bredvid oss hade en 16 veckors Rottisvalp
parkerats.
Vad tror ni fräcka Svea gjorde:
Hon smög fram till den stora Rottweilern,
snappade diskret åt sig hans ben för att sedan
lika fjunlätt trippa därifrån.
Jag upptäckte det hela och eftersom jag 
är medveten om konsekvenserna samt sköter
säkerheten kring henne så satte jag
av i galopp efter henne men tror ni den lilla rackaren
gick att hinna i kapp?
Nejdå, hon rusade iväg rakt ut på konstgräsmattan
i mitten av Östermalms IP och gjorde
girer, krumilurer och andra skenmanövrar för att
undkomma mig.
Så fort har jag aldrig tidigare sett Svea springa.

Men vad gör hon inte för ett ben som hon oärligt
har snott till sig från en stor Rottweiler som sagt?

Benet tuggade hon i sig på rekordtid

Tror ni jag fick smaka?
NÄPP!
Inte ens en liten slick bjöd hon på den snåla lilla tjuven!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Svea är en liten tuffing! Tänk att våga sig fram till en rottis så där...

Nu kan du läsa om vår yorkie, Glide. Jag har ett inlägg om vår älskade lillkille idag!

Kramar från Lotta

2009-08-29 @ 11:51:06
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0