På turné

Idag fick jag se Strömsholm.
Vilket vackert vinterlandskap jag hamnade i

Ställde mig upp i bilen och gnällde för jag ville så gärna
ut och njuta av det vackra, kalla och solen idag.

Tog en titt i stallarna där ni ser hur den vidriga hästen
försökte äta upp mig.

Åkte en sväng till Örebro där snälla Abbe lekte med mig
i snön.

Pinnarna var frusna idag men oj så jag skällde för att
de skulle kasta pinnen åt mig.
Hellre kasta än höra mig skälla var min plan idag och
den lyckades rätt bra för oj vilken skällig stämma jag
fick till idag. Det blev många pinnar kastade för ingen orkade
höra mig skälla...he he...

Vov vov vov...
Jag skällde så det stod härliga till!

Tur att det var mjuk pudersnö när jag for runt som en
jordfräs för att leta efter pinnen som hela tiden
försvann.

Medan jag höll på så kände jag inte hur kallt det var.


Det var tur att Matte satte mig innanför sin varma
jacka.

För upptingingen av mig tog en bra stund.

-Har ni några lediga rum för en liten hund och hans Matte?
frågade jag den urgulliga receptionisten som föresten
hade en egen liten York. Torsten heter han och är 3½ år
berättade hon för mig samtidigt som fick VIP behandling
och blev extra mycket ompysslad av henne för att jag ska
trivas på hennes hotell.
Tänk om alla gav mig ett sådant mottagande som hon
har gjort med mig! Wow, här talar vi personlig service!

Jag och Matte tog ett bad även fast jag INTE gillade det
så nu ligger jag här och doftar Mattes balsam med
bubbelgum doft...
Mmmm så OOOOTROLIGT manligt!

En bra dag i resans tecken för mig.

Zzzzzz..... från ett vintligt Köping!


Kommentarer
Postat av: Torsten

Hej, Torsten här!

Vet inte om min mamma hade härdsmälta när ni träffades...jag är bara 2 1/2 år, men riktigt tuff ändå!



Mamma har minsann kollat upp din stamtavla på SKK. Hon visste ju inte om ditt artistnamn, men en kull från Lagraeus med nio valpar, var ju inte så svår att hitta. Och vet du vad?! Det visade sig att du och jag är släkt! Din pappa är min farfar! Så man kan säga att du är min farbror, eller hur???



Mamma har häckat här i din blogg i flera dagar nu, och tycker att den är riktigt trevlig.



Så, ha det nu bra "farbror Glide"!

Din medbuse i livet - Torsten

mamma hälsar oxå!

2009-02-24 @ 00:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0