Sportlov!?

Den här veckan är det sportlov i vår region.
Men jag undrar om det verkligen ska vara så
tråkigt som jag har det under ett sportlov?

1. Matte bara jobbar och jobbar när hon inte har ont
    i ryggen, huvudet eller i sitt vänstra öga.

2. LillHusse är som råttorna. Uppe på nätterna och spelar data
    och sover sedan hela dagarna.

3. Smilla är med sin Husse på kontoret och är allmänt
    grinig när hon kommer hem därifrån. Hon är mest intresserad
    av mitt stora ben som får lov att läggas upp på bokhyllan när hon
    kommer på besök. Men då sitter hon nedanför och skäller och är
    allmänt trist.

4. Inte en endaste gång den här SPORTLOVSVECKAN
    har jag fått aktivera mig, varit till Gärdet eller lekt med andra hundar.

Ska det verkligen vara så här när man har sportlov?
Hör man inte redan på namnet vad man ska få göra på
det lovet? Sporta?!

Jag är urless på det här i alla fall.

Suck så trist min vardag är just nu.

Det roligaste jag har att göra under dagen är när
posten kommer för då rusar jag upp och skäller och
skrämmer iväg den inkräktande brevbäraren.
Som om det inte räckte med EN postis, nejdå
hos mig går det två st brevbärare med post.
Först kommer Posten och sen kommer CityMail
och försöker tränga sig på.
 

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Låter som ditt sportlov är lika trist som mitt. Har fått vara på dagis hela veckan (förutom i tisdags så jag fick rejsa med Mino på hans land). Men imorgon är det yorkprommis i Haga och vi hoppas på att ni kommer dit, då kan vi aktiveras där! :)

Nospuss från Tili

2009-02-28 @ 11:05:20
URL: http://beckorell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0