Kattjävlar!

I går kväll var jag och Matte hem till
syskonen Sigge & Saga!
Det gick inte så bra kan jag säga.
Först luktade jag på Sigge på avstånd men så
tänkte jag jaga iväg honom som jag annars
alltid gör när jag ser en katt.
Det skulle jag INTE ha gjort!
Feta Sigge hoppade på mig samtidigt som han
hade sina varulvsklor framme och försökte
DÖDA mig!
Jag fick fullkomlig PANIK för jag vet hur det kändes
förra gången jag höll på att stryka med då den
misskäftade boxern Linus försökte ta livet av mig
på Gärdet.
Jag SKREK det värsta jag kunde för jag blev
totalt HYSERISK!
Kände att nu hade min sista hundstund kommit & mördaren
skulle bli Sigge.
Plötsligt hoppade hans markatta till syster fram ur ingenstans
med sina om möjligt ännu längre & vassare klor och kommer till
sin brors undsättning.
Hon hoppade direkt upp på min rygg samtidigt som
de båda klöste mot mina ögon med både fram och baktassar
med tillhörande 36 klor!!
Kände hur Matte rusade fram och slet åt sig mig
där jag låg fastklämd under bordet och kämpade för
mitt liv men jag kunde inte sluta skrika.
Jag skrek och skrek och skrek samtidigt som Matte går
iväg med mig så hoppade någon av katterna upp
och satte sig benet på Matte för att komma åt mig.

När hon tittade närmare på benet så hade en klo fastnat
i hennes byxor.
(HA, rätt åt den katt det nu var ifrån!)
Fem långa djupa rivsår på låret, två jack vid höften
och ca 6 st rätt djupa hål i höger baklår samt
sår på vänster lår och vad hade de ilskna katterna
lyckats åstadkommar.
Det blödde ur samtliga dessa sår så därför hade det
blodat igenom byxorna till och med.
När jag hade lugnat ner mig något och slutat skrika
så blev jag instängd i ett ensamt rum så jag kunde ligga och
ta igen mig från traumat på Mattes varma dunjacka och
utanför satt  båda katterna och enstirrade på dörren
om jag skulle få för mig att komma ut igen.

Det kommer att ta tid, OM jag någonsin över huvud taget
kommer att besöka Saga och Sigvard Påhlman igen.
Verkligen vidriga små individer i mitt tycke.
Är det så man behandlar sina gäster?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0