Trettondagskonsert

I går när jag och Matte var ute och gick i pudersnön så
var det vallfärd till Hedvig Eleonora Kyrka.
Det visade sig vara årets Trettondagskonsert.
Matte hivade in mig innanför sin stora jacka och så smög
vi tysta in i kyrkan som var fylld till bredden.
Eftersom vi inte visste om hundar var tillåtna konsertbesökare
så tog vi det säkra före det osäkra och gömde mig så jag
inte syntes.
Vi hade tur och hittade en ledig plats på 4:e rad där
vi pressade in oss och slog oss ned.
Jag och Matte drog ner medelåldern som annars låg
runt 70+ med mestadels gamla tanter.

Jag sov en timme inne i Mattes jacka under stunden
vi lyssnade på vacker julmusik från Hedvig Eleonoras
kammar och kyrkokör.
Blev  bara rädd en enda gång under tiden och tittade fram
och det var när orgeln började spela och sångarna skulle
tåga in. Då kravlade jag mig upp och tittade ut från mitt
lilla bo inne i jackan men återgick strax efteråt till att
sova resten av konserten.

En härlig spontan aktivitet som jag önskar vi kan få mera
av under kommande år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0