ÄGG - BIG NO!

Matte gjorde ..

Scrambled Eggs till mig och Svea på en massa ägg
som höll på att bli gamla.... (Matte gillar inte när mat slängs)
Det skulle hon INTE ha gjort kan jag säga så här i efterhand!
Visst var det gott när vi i små portioner fick intaga denna delikata anrättning
men ack hur min mage har varit sedan första tuggan.
Vi har bajsat inne, ute, inne, på balkonger, i trappen, ute, inne, på balkongen,
i trapphuset och inne...
Kl 04 i morse var INTE LillHusse glad på Matte om jag utrycker mig milt.
LillHusse läxade upp en nyvaken Matte om kombinationen
ägg och hundmagar.
Undrar hur mycket tröttmössan till Matte uppfattade av den informationen?
I går var vi hem till Naritas Matte där även Sissi, Tintin med respektive
var och åt jordgubbar.
Jag morrade lite åt Tintin så att han redan från början skulle veta vem som
tar hand om Svea. Något jag tidigare aldrig har behövt tänka på när det gäller
Tintin eftersom vi har olika tiksmak men när han började dansa runt och köra
någon form av "Orrspels dans" för Svea så lackade jag ur och morrade till.
Han svarade med ett morr tillbaka den slyngeln.
Svea bajsade lite inne på Naritas Mattes golv och Tintin kissade på väggen i hörnet.
Det var nog bara jag och Sissi som höll tätt i går kväll INNE hos Lis tror jag.

En sak har Matte lärt sig det senaste dygnet:
ÄGG och MIN MAGE är BIG NO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0