Blött på Gärdet

I går var vi på Gärdet och gick med Flocken.
Jag satte mig för att bajsa och då var de plötsligt
försvunna eftersom Matte cyklade in på en stig med
Svea tätt i hälarna.
Eftersom jag hörde dom så tog jag en genväg.
Matte skrattade för hon såg bara hur det höga gräset
rörde på sig där jag plöjde fram.
Tillslut kom jag hoppandes och var alldeles blöt och
hade 1 miljard "bös" på mig från grässtråna.
Var mer grön än brun av alla frökapslar som hade
åkt snålskjuts på mig.
Tala om att jag är med och polynerar nästa års
flora på Gärdet!

Efter prommenaden blev det marsch in i duschen.
Vidriga ord som jag verkligen hatar!
-Duscha!.. skulle det inte finnas ett bättre och mildare ord
för denna tortyr tro?
-"This is not my cup of tea"! sa Svea när vi stod där i duschen
och darrade.

Svea blev suddig på bilden eftersom hon skakade så
dant när vi stod och skulle bli torkade.

Efter dagens blöta prommenad la vi oss alla 3 tillsammans
och vilade middag.
Mysigt mysigt!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0