Söndagsmorgonen

Min dag började redan kl 03.17 då jag hörde tidningsbudet i trappan.
Skällde så till den milda grad att både LillHusse och Matte vaknade och
skällde tillbaka på mig.
-Glide! Gå och lägg dig!
Röt dom båda två från olika håll.
Muttrade och gick tillbaka och la mig.
Tänk att de inte har vett att uppskatta bevakningen jag ger dom.
Gratis till råga på allt.
Dom är verkligen bortskämda!
Tror jag ska bli en liten ynklig pudel som bara sitter i knä
framöver så får de se vad de går miste om.
Det är då som de kommer att uppskatta att jag verkligen
vaktar och framför allt KAN vakta de där två otacksamma
lymlarna!
Uff!

Satte mig sedan i LillHusses låda för att vänta på att han skulle vakna.
Fick lite av hans goda frukost som Matte så snällt hade gjort till honom.

På morgonprommenaden träffade jag en tik som jag ville hälsa på.
-Hon vill inte hälsa på andra hundar för hon är 10 år sa hennes rädda Husse
som genast bytte trottoar när jag kom.
-Men hälsa på andra hundar kan hon väl göra trots att hon är gammal? sa min Matte
-Nej, hon är lite speciell!
-Inte lite, mycke! konstaterade Matte
Det var då jag kände vilken tur jag har som har den Matte & LillHusse jag har.
Jag får ALLTID hälsa på andra efter att de först har frågat om det går bra.
De låter mig faktiskt ha ett rikt socialt liv och har fostrat mig till att bli
den sociala hund jag anser mig vara.
Tror att detta har mycket att göra med hur ägarna är för
den 10 åriga fegisens Husse såg räddare ut än vad
byrackan gjorde så jag förstår att han har fört över detta på sin
mycket "Speciella hund".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0