Vasaparkens Skräck!


I dag har jag varit och satt skräck i valparna i Vasaparkens rastgård!
Det var en liten 16 veckors labbe valp som jag tyckte var lite FÖR yvig
i sina rörelser så först varnade jag som jag alltid gör genom att
låta denna Maja veta att hon skulle tagga ner.
Satte mig i respekt hos henne direkt så mig gick hon inte på flera gånger.
Sen kom det en ännu vidrigare yvig boxervalp och då skällde jag av ren
skräck för man vet aldrig vad sådana kan göra med mig.
Har ju minnet av boxern Linus i färskt minne, han som höll på att ta livet
av mig på Gärdet...
Valpen Maja började busa med Svea i stället som även hon tyckte det blev lite
för mycket.
Då fick jag nypa till henne lite så hon skrek i högan sky samt att
hennes låtsasMatte blev jätterädd och tog upp den stora klumpen Maja i
famnen för hon tyckte jag var en farlig hund...
YES!!! Det är PRECIS det jag är!
Stor, Farlig och mycket mycket Respektingivande, That's me!

När vi var och lagade cykeln idag var Svea mer än vanligt busig eller otålig eller
vad hon nu var.
Matte sa att vi skulle sitta stilla i soffan och vänta men inte gjorde Svea det inte.

Nehej då, hon skulle kliva runt i butiken och flera gånger var hon på väg ut
när jag fick säga åt henne på skarpen.
-Sköter vi inte oss får vi aldrig mer följa med Matte!

-Eller så blir vi tvingade att följa med när hon ska prova
kläder vilket vi ju inte alls gillar varken du eller jag Svea
så skärp dig!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men Glide, vad är det som har hänt med Linus, boxern du pratar om??? Är det någon som varit dum mot dig? Kanske har du skrivit om det här på bloggen?

Kramar Lotta

2009-07-10 @ 23:06:33
URL: http://www.prinsessapavift.blogg.se.
Postat av: Glide

Det var för några år sedan som Linus la ner mig på Gärdet och jag höll på att dö. En hemsk upplevelse som jag inte glömmer i första taget.

2009-07-11 @ 23:05:21
URL: http://buttramolnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0