Kanande Svea

Varje morgon när Svea kommer så gör jag en grundlig check av henne
vilket alltid resulterar i att jag får tvätta ögon och öron på henne.

Jag slickar henne i ansiktet så hon far hit och dit med huvudet
och efteråt är hon helt blöt men ren är hon efter min behandling.
I dag när vi var ute på Gärdet så bajsade hon men hon kom inte
springandes efter mig som hon brukar.
Efter ett tag kom hon i full kareta hasandes på baken på stigen
för att få bort allt som hade satt sig kvar i baken på henne.
En syn för Gudarna må jag säga. Det såg jätteroligt ut
för fort gick det när hon kom kanandes på baken.

Lilla Svea tror att blommorna som Matte plockat går att äta.

Hon slickar sig om munnen och ropar:
-Glide kom får du smaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0