Vinterdag på Djurgården

Vilken uuunderbar vinterdag jag hade i helgen.
Kände direkt när jag vaknade och jagade iväg
tidningsbudet att dagen var min!
Skuttade ner till Smilla och frågade om hon hade
lust att följa med mig till skogen.
Först var hon lite tveksam när jag sa att vi skulle
träffa "Flocken" men när jag sedan
garanterade henne om att jag skulle ta väl hand om
henne trots att det ingår andra tikar i Flocken
så gav hon med sig och följde med.

Smilla gillar verkligen att åka bil, det är då ett som är säkert!

Vi hämtade upp Narita som tack och lov hade koll på
sina hormoner idag dagen till ära.
-Nema Problema! sa Narita så snart hon kom in i bilen
och upptäckte att Smilla skulle med.

Kikade förbi Sallys ÄnglaSyskon Sinja & Leon
när jag ändå var på Djurkyrkogården.
Sallys Husse har gjort så fint för de små ÄnglaHundarna.
Undrar om det är här som jag en gång kommer att ligga?
Får man ta hunden med sig in i himlen?...

Först försökte jag framför..

..från lite olika vinklar..



..sen prövade jag bakom..

..innan snälla CorgiHusse tog upp mig i sitt knä.
HAN har stora goda godiskulor han!

Men plötsligt fick jag konkurrans och då var det lika
bra att gå ner..

Dom håller i hop så rysligt dom där Syskonen Corgi

..och då var det bara att flytta över till nästa utfodringsplats..
Tänk så snabbt Smilla lärde sig den rutinen.
Wiggo däremot tar det lilla lugna när det gäller godis.
Alla är tydligen inte lika glupska som mig hävdar Matte.

Jag & Smilla passade på att öva på ett balanstrick som vi
eventuellt kommer att turnera i parkerna med i sommar.
"Hund på 3 ben" heter numret.

-Jag fryser, vi åker hem nu vá? sa Smilla medan
jag nog hade kunnat stanna ett tag till.
Men, Gentleman som jag är så gav jag med mig.

Narita verkade också ha en superdag ute på det
soliga Djurgården lika som jag & Smilla hade.

Smilla var trött och nöjd efter sin första träff
med Flocken. Snälla, intelligenta och öppen ♥-liga
var hennes omdöme.

Kommentarer
Postat av: Simone & Nellie

vilken söt hund du har :)

2009-03-05 @ 23:10:25
URL: http://everlastinglove.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken rolig blogg! Och fantastiskt söt hund :)

2009-03-07 @ 17:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0