DagVakt åt Svea


I morse kom lilla Svea hem till mig för hon kan inte längre vara med sin Matte
på kontoret.
Jag välkomnade henne så bra jag kunde genom att springa fram och slicka lite
på henne samtidigt som jag fick lov att huta åt henne så hon inte skulle ta sig
alltför stora friheter den lilla bestämda damen.
På förmiddagen gick vi till Hedvigs kyrkogård och spatserade lite i det
saftiga gröna gräset.

Svea säger att hon gillar att cykla så det gjorde vi till Gärdet.

Men vid Borgen fick vi skjuts till Ängarna. Vi såg ut som det värsta hunddagiset
när vi packade in oss i Korgibilen.

Dagens prommenad innehöll vatten så alla badsugna hundar fick
sina behov stillade. Tintin badade så det stod härliga till.

Jag snosade mest i baken på Stella och fick ha koppel en stund
för att "hon skulle få vila sig lite från mig"!...?
HUR ofta har hon egentligen en stilig uppvaktande hund efter sig undrar jag då?
Ska hon inte vara glad för att få en sådan uppmärksamhet kan jag tycka?

Dagens vilstund jämförs med bilden för några månader sedan
på samma plats.

Då vinterpälsen satt på både hundar och ägare

Vårens mode signalerar båtliv och säkerhet!...
-"Här ser vi ViggoTiggo i en tjusig kombination av
badring och"...??
-Nej för tusan, han har tydligen varit hos veterinären med sitt sår
och fått  krage för att han inte ska kunna slicka på det.
 
Nåja, ingen krage i världen kunde hindra Viggo från att titta närmare på intressanta Svea
trots att det skiljer ett antal år mellan dom.
Glad att de andra i GärdesFlocken gillar min nya lilla kompis Svea lika bra som jag gör.

Någon lekte "ljuvligt doftande Liljekonvalj"...

...tills vi andra kom på att det var Sara

Det är verkligen underbart att som stadshund få gå en skogsprommenad ibland

& få dricka rent vatten direkt ur havet!

För att jag ska bada krävs att någon kastar pinnar åt mig.

Åter en bra dag tillsammans med lilla Svea och de andra i Gärdesflocken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0