Stockholms Marathon 2009


Nu ska jag strax bege mig till Östermalms IP för att sälja hamburgare,
korv, glass och läsk till besökare och löpare på Stockholms Marathon.
LillHusse spelar hockey i Brinkens IF och det är vi som står för
försäljningen idag på Östermalms IP som sagt.
Vet inte riktigt vad jag ska "styra upp" men det blir troligtvis
säkerheten jag får ansvara för.
Det brukar bli så i alla fall..

Ingenting här & ingenting där!...

Jag hade hand om vakten idag, eller Security som vi
inom branschen säger.

Lönen bestod av en torr grillad hamburgare utan varken
bröd, lök eller dressing. Inte ens senap eller ketchup ingick trots att jag sa
-Jag vill gärna ha ALLT på min burgare.
Snålt!
Jag slukade den lilla hamburgaren i 3 tuggor men då kom även papperet
med.

Sen fick jag sitta lite i LillHusses knä och spana.

Medan Matte fick massage fick jag sitta bredvid & titta.

Nåja, lite russin och en och annan klapp fick jag faktiskt under tiden.

Hångla fick jag också göra idag med Sonja.
Hon puttade så mysigt på mig med tassen.
Det gick jag verkligen igång på
denna soliga dag!
Matte däremot hjälpte hemlös, förvirrad kvinna som låg på marken
att få vård medan jag hånglade.

Skönt att äntligen få ha gott om plats nu när inte Svea är
med och trängs i cykelkorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0