Våt strumpa - Ättika

I går morse kom Matte in i köket och trampade i min
kisspöl som jag hade gjort nedanför tidninginsamlingspåsen.

Hon blev INTE glad!
-Vaaaaaad har du gjoooooort Glide? väste hon som den värsta
drake. Hon anväder en särskild tonart i rösten så jag brukar höra redan
innan vad hon tänker säga.
Då fäller jag ner svansen, sänker huvudet & stilla, på så lätta tassar jag kan
avläsnar jag mig från köket för att gå in under sängen där jag vet att hon
inte kommer åt mig...
-Fyyyyyyyyyyyy fyyyyyyyyy fyyyyyyy Glide! hör jag henne rya ute i
köket medan hon torkar på golvet.
Brukar stanna under sängen tills det värsta har lagt sig.
Om hon ropar på mig låtsas jag inte höra det utan stannar
ett tag till för att vara på den säkra sidan.

Med tanke på gårdagens "incident" så sattes det i går kväll upp
en handduk på pappersinsamlingspåsen som var indränkt i ättika.
Ett tips hon fick från en hundaffär.
Tror ni det hjälpte?
   -Näh! Inte särskilt mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0