Fjärde besöket - 7 veckor


I dag fyller valparna 7 veckor och vi var dit på vårt fjärde besök.
Redan på pendeltåget så visste jag vart vi var på väg och drog iväg
direkt när vi kom fram för numera vet jag precis vart vi ska gå när vi ska till
Chanelle. Vi blir alltid lika glada att träffa varandra igen och springer tillsammans
runt på gräsmattan och mår gott i varandras sällskap.

Så fort vi kom innanför dörren så hörde valparna det och tultade ut på sin "gård"
och började klänga på staketet.
Sedan fick DOM gå in i köket... Ja, observera att det står DOM...

..jag fick nämligen inte följa med in utan fick stanna utanför.
Saga tyckte synd om mig så hon höll sig gärna i närheten av mig
hela tiden. En klok flicka med andra ord.
Pappas flicka!

Den som är vildast i kullen är helt klart lilla Gucci.
I dag hade hans små öron rest på sig så han var lätt att identifiera
när han skuttade runt och hittade på bus med sina syskon.
Chanelle busade och tuktade honom mest och det behövs verkligen
för oj oj oj vilken energi han har.
Han är på de andra hela tiden och vill få igång dom.
Svea den egensinniga söta klumpen som mest liknar en liten björn
hon gick sin egen väg och sov mest när de andra lekte. Hon gör
verkligen som hon själv känner för utan att behöva ha sina syskon med
sig. Hon kommer garanterat att bli en "alfahane" eller det kanske heter
"alfatik" när det är en tjej.
Saga hon låter mest. Så fort man petar på henne så hör man en massa
läten och det låter mest som om hon träter och talar om att man ska sluta.
Hör man någon som låter så är det Saga helt klart.
Den här gången hade vi alla svårt att slita oss och gå hem.
Hoppas verkligen att vi snart får träffa både Gucci och Diesel igen efter att
de flyttat hem till sina nya familjer.

Matte med sin kamera kunde naturligtvis inte låta blommorna vara när vi gick hem.
Tänk att det ska fotas hela tiden... Suck! Bara det inte är på mig så är det ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0