Nakenhunden Svea

Ja jäklar i min låda vilket kaos det var hemma
hos mig igår kväll...
Loppans och min Matte hade nämligen kommit på
den idiotiska idén att dom själva skulle klippa Svea!
Det flög ullhår högt och lågt i hela lägenheten.
Först sprattlade Svea som ett litet fiskyngel på land
tills jag fick komma upp på köksbordet och hålla
henne sällskap. Då blev hon lugnare så de
åtminstone kunde få bort vissa delar
av den tjocka yllekoftan som hon
hade samlat på sig under några veckor.
Jag övervakade senare det hela nerifrån golvet
hoppandes upp och ner som en jojjo
mot bordet eftersom jag förstod
att Svea svävade i livsfara!
Plötsligt hörde jag:
-"Ohhhhh neeeej.."!
Det var när de upptäckte att min Matte hade
valt fel dimension på rakmaskinen...!
Dvs inte en endaste millimeter var sparad och inte
ett endaste litet strå kvar utan en HELT slätrakad
Svea.
Jag hörde hur de dividerade om att de kanske
kunde stryka på lite Karlssons klister och dutta
tillbaka lite päls från det som nu låg som en fluffig 
mörk matta över HELA köket + i deras näsborrar
och att någon hade sett extra breda halsband.
Deras ständiga kommentar efter det var:
-"Äsch, det växer ju snart ut igen! Ellerhur...?"

Så nu trippar Prinsessan Svea runt och ser ut som
en korsning mellan Yorkie och Nakenhund
tills pälsen fläckvis har vuxit ut igen.

-Amatörer konstaterade både Loppan och jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0