Diesel - min son!


Får jag lov att presentera:
-Min son Diesel, 6 månader gammal!

Jag tog så klart befälet direkt han stack in sin nos innanför dörren.
La ner honom på rygg ganska omgående så han förstod vem det
är som är The Bos och bestämmer.
-Grrr!
Klok som han är så la han sig på rygg och visade upp strupen.
Jag var nöjd!

Efter den "uppgörelsen" busade vi så mycket att Diesel fick lov att gå till Matte
och lägga sig för att få vara ifred för mig.
Han var tröttare än mig.
Vi skojbet varandra i benen, brottades och hade jätte roligt.
Tyvärr har inte Diesel träffat så många olika hundar än så han blev
rädd när vi var ner till FrylineSmilla och även hon kände sin plikt som fostrande Mamma.

När han gjorde som jag sa så pussade jag honom av kärlek.
Diesel däremot slickade mest på Matte i mungipan.
Det är så valpar gör för att visa sin underkastelse.
Pöh, det är ju MIG han ska visa den gesten mot och inte mot Matte...

Nåja, lite pussade han på mig också men mest på Matte tyvärr.

När han blev för vild eller kaxig så körde jag "jucktricket" som alltid fungerar på
liten valp. Dominans kallar vissa det för.
-Fyy Glide, inte göra så på din son! bannade Matte

Diesel är mest lik sin vackra mor Chanelle till utseendet men med mina mörka färger.

Jag fick en JulKlapp av alltid lika omtänksamma Chanelles Familj.

När "Mormor" kom & hämtade Diesel så var det skönt för honom att få krypa ner i
hennes varma & mjuka väska.

...För det tar på krafterna för en liten valp att umgås med sin Far.

"FarmorMatte" berömde mig mycket för mitt exemplariska uppträdande.
-"Fiiin hund.."
&
-"Åhh Glide så snäll du är mot honom!"
hörde jag ofta idag.

Tack min son för en alldeles fantastisk dag tillsammans med dig!
Välkommen tillbaka när du vill för att hälsa på igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0