Kall tomte

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

-11 grader och myggfritt var det i morse när jag

lunkade iväg.


Då var det skönt att kura i hop mig på Mattes jacka
och hennes sjal och sova bort förmiddagen.

På lunchrastningen träffade jag på Werner som

är en 6 månaders mycket dominant liten herre.

Vi rök i hop några gånger men efter det blev vi

riktiga bäsisar och sprang runt och jagade varandra.

Vi hade jätte roligt tillsammans.

Eftermiddagen bjöd åter på muta..

När jag hade ätit halva benet så visade jag Matte

att jag var törstig genom att gå till diskbänken

och titta upp mot den och vägra gå längre.

Sen drack jag upp en hel stor temugg med vatten

så törstig var jag.

När jag inte orkade äta mera...

Gick jag runt på HELA kontoret i varje rum och tittade om det skulle finnas

något säkert ställe att gömma benet på men det fanns det inte så Matte fick förvara det

i handväskan på väg hem.

Tog vägen genom Gamla Stan på väg hem.

Varför springer alla människor som dårar?

De jagar och jagar till VAD undrar jag?...

Väl hemma gömde LillHusse benet för mig men jag kände minsann

vart det låg någonstans.

Blev sur när jag inte fick benet trots att jag kände på lukten vart

det låg någonstans.


Kommentarer
Postat av: Iryna Victoria

Snyggggggg!!!!!!

2010-12-07 @ 17:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0