Ettrig

Följande händer på kvällsprommenaden i kylan.
Liten pluttig unghund cockerspaniel kommer skuttande mot
mig och jag springer fram till honom.
Han är lite väl kaxig så jag sätter honom
på plats genom att lägga ner honom.
Han skriker så klart i högan sky den lilla fegisen
varpå hans Matte drar honom i kopplet så han flyger
högt upp i luften.
Det är så man kan se om det är nyblivna hundägare
eller inte...
Då säger den fina damen halvt i panik:
-"Men vilken viiiiidrig, det är en sådan där....... ETTRIG en"!
-"Det här var inte alls bra"!

HA! Där satte jag mig i respekt medan Matte fick skämmas
över mitt beteende.

Sen fortsatte vi till Spiltan där jag träffade Tango, Doris och Max
och tänka sig, de tyckte varken att jag var vidrig eller ettrig utan
bara lite vaktig som vanligt.
Jag är ju Konstapel Glide även kvällstid!
Jag kör "fyrskift"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0