Kallt!

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast Gliden är vaken
             
Mötte inte en enda hund när jag var ute idag. De andra ligger
väl inne i värmen och fiser kan jag tro.

Själv är jag ute sommar som vinter, regn, snö och solsken.

ALLTID pigg på en prommenad

Vissa gånger är det tuffare väder men ut vill jag alltid!

Nu i kväll fick jag ha egen ficklampa med mig för
att bilarna skulle se mig.

Egen lampa är faktiskt rätt så praktiskt att ha


Kommentarer
Postat av: Ottilia med matte

Jag har också en egen lampa, men en röd som blinkar. Det är jättebra för då ser de där stora maskinerna mig och matte. Det är ju bra nu när det är så mycket snö, för ibland drunknar man ju nästan i snöhögarna, men roligt är det! Hoppas vi ses på någon Hagaprommis framöver! Nospuss från Vasastadsyorken Tili

2010-02-21 @ 14:12:19
URL: http://www.beckorell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0