Långprommenad


Jag hade dambesök i natt.
Prinsessan hos mig!
Blev lite sur när jag såg hur hon hade bäddat ner sig i MIN korg men tänkte sen
-Äsch, låt henne ligga om hon trivs där.
Hon har verkligen börjat bädda innan hon kommer till ro.
Drar och biter i täcket. Bökar och snor runt som en elvisp innan hon tillslut
rullar ihop och känner sig nöjd. Jag gör ju likadant jag också och
aj aj aj om någon tittar eller ännu värre tilltalar mig när jag håller på.
Då måste jag börja om från början igen.

Loppan & Matte matchade varandra idag.

Vi prommenerade fort till Gördet men väl framme tog vi en
fikapaus och då bjöd Matte på godis.

Svea var som vanligt mest hungrig.

Ställde sig i olika positioner för att försöka få mer godis

Men Matte är rätt hård och har hon sagt nej så är det nej

Plötsligt dök Gärdesflocken upp och då var lyckan stor.
Hela 21 hundar var samlade idag. Tror det måste vara rekord.

Hörde frågan från TiggoViggos Matte:
-Har Glide skor på sig idag?
-Nej Stor Ormen, det är bara mina bollfransar till tassar där det fastnar
snö..
Det var då Matte bestämde sig för klippning av mig samtidigt som
Svea ska frisseras i morgon kl 10.

Tur nog var snälla Kenta med så vi fick lite godis.
Det märktes att han mår lite bättre nu vilket gläder oss alla.

Cajsa försvann från sin bonusMatte men återfanns vid parkeringen
igen.
Då firade vi med Kentas Doggykulor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0