Aktivitetsdag


I dag gick vår dag i aktivitetens tecken.

Vi började med att göra ärenden på stan.
Svea lunkade efter och klagade hela tiden på ont i tassen.
Matte var hård och lät henne gå trots hennes protester.
I en affär skulle vi sitta stilla men då fick Svea för sig att vi skulle
gå efter och titta vart Matte tog vägen.
Svea tog rulltrappan ner & eftersom vi satt fast i samma koppel så var
jag även tvungen att följa med trots att jag verkligen protesterade mot
hennes idé.
Arg gubbe kom och skällde på Matte och kallade henne oansvarslös.
Jag brukar ju alltid sitta där hon säger åt mig att stanna men det gjorde
INTE Svea.

När vi kom hem fick jag "SÖKA" som är en av mina favorit
aktiviteter.
Jag får sitta utanför rummet medan Matte gömmer godis som jag ska
leta upp.
Svea förstörde den leken genom att hon:
1. Fuskade! Gick in medan Matte la ut bitarna.
2. Åt upp bitarna.
3. Blev instängd i LillHusses rum men då bet hon honom i benet.
4. Sprang runt som en yr höna medan jag letade systematiskt.

På kvällen fick vi leta mat i aktivitetesbrädan så dagen har som sagt
varit fylld av aktiviteter.

-Mmmm Me Like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0