Brygghäng


Elaka Berta och Jag fick följa med ner till Strandvägsbryggan idag.
Smilla är så dum mot mig just nu.
Hon nafsar åt mig och är allmänt grinig.
Jag flyr helst under sängen när hon är på det här viset.
Undrar vad jag har gjort henne?
Jag kan väl inte rå för att hennes familj har åkt till Mexico.

-Glide, Du är dum! mumlar hon medan hon tittar ut över Nybrovikens
vatten. Tur nog avreser surpuppan till Carl-Henrik idag som får ta över
"Elaka Berta", SKÖNT att bli av med henne ett tag!

Själv skötte jag både sjöbevakningen men även

...landbevakningen föll på min lott.
Så fort det kom någon obehörig/okänd ut på bryggan så
skällde jag och sprang dit.

Det är drygt att sköta HELA säkerheten vid lunchtid på Strandvägs
bryggan så jag fick passa på att vila de korta stunder jag
kunde mellan lunchätande gäster för att orka med.

Smilla var lat och sa hela tiden:
-Äh, du kan gå och kolla Glide när du ändå är uppe och knallar.
Jag var inte alls uppe och gick men lata Smilla orkade inte
ens stiga upp och titta efter vem det var så jag fick ta
varenda besökare och kolla dom.

Matte byggde ett litet "hus/solskydd" åt mig så jag slapp svettas
alltför mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0