Rapport från Valplådan av "MatteMormor"

Allt är bra hos oss!
Valparna äter bra och växer fort.
På midsommarafton fick Chanelle värkar kl 13.50

14.55 fick hon Svea som vägde 120g

15.08 fick hon Gucci 114g

Allt gick så fort och efteråt vilade hon.
På grund av att allt gick så fort kunde jag inte ta ut
första moderkakan.
Den satt fast och jag var rädd för att dra för hårt.
Men efter den andra valpen lyckades jag ta ut en av de två
moderkakorna. 

16.11 fick Chanelle en liten Saga (106g)

16.19 föddes lilla Diesel (108g) 

Jag lyckades ta bort två till moderkakor och den gång var det inte
lika svårt som innan.
Konstig var att jag fick ut tre moderkakor men aldrig den fjärde.
Det är möjlig att hon åt upp den, men jag såg den inte.
Jag är lite orolig att hon ska någon infektion så därför tvättar jag henne
lite då och då.
Men än så länge mår hon bra. 

Igår vägde valparna:

Svea 172 g

Gucci 142 g

Saga 138 g

Diesel 148 g

Chanelle stannar hela tiden hos de små.
Hon äter och dricker i valplådan, men inte mycket.
Dock bajsar hon enorm mycket , 4-6 gånger per dag!!
Förstår inte varifrån allt det kommer?!

♥ Från och med den 20 augusti är valparna till salu ♥
12 000 för hane
13 000 för tik












Kolla minen så nöjd han är när han tänker på Pappa!





Urmodern, Min Hjältinna!
TACK Chanelle! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0