Miller


Jag har fått en gäst hemma hos mig.
Han heter Miller och ska bo hos mig några dagar.
Jag går runt och morrar dovt så att han ska höra vem
som bestämmer här hemma!
Miller är en klok hund för han backar tillbaka direkt när
jag säger till.
Mest arg, ja vansinnig blir jag när han närmar sig
MIN Matte.
Då går jag till attack och då viker Miller av åt
ett annat håll.
Han ligger mest vid ytterdörren och väntar på sin Matte,
att hon ska komma och rädda honom från mig kan jag
tänka mig.
Egentligen är han väldigt trevlig och så kan han engelska också.
Det är ju faktiskt mer än vad jag kan... än.
Men jag har dock planer på att lära mig...
Vilka ordnar kvällskurser i engelska för hundar tro?
Måste hålla utkik inför höstens kursutbud.
Hittills har jag bara sett agility och lydnadskurser
men nog måste de väl ordna språkkurser även för
oss hundar?

Jag är snäll mot Miller ibland när jag vänder rumpan åt honom.
Bara inte Matte är i närheten för då är det JAG som bestämmer!
Hon är MIN & BARA MIN Matte!
Sveas fina Matte gullade jättemycket med Miller men det struntade
Loppan fullkomligt i.
Jag däremot blev avis å Prinsessans vägnar och muttrade
ogillande när Miller la sig på rygg och blev rejält klappad trots
att det inte är min Matte ens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0