Elaka Matte

Nyss när jag kom hem så skuttade jag som vanligt
in i köket för att se om det låg något smarrigt på min
tallrik.
Vad tror ni den elaka Matte hade gjort då?
Jo, på tallriken låg det endast några torra kanter
från en halväten ciabatasmörgås med fd ost.
Varken smöret eller osten fanns kvar.
Nej det enda hon hade lagt dig var mina
från tidigare idag torra kanter, en bit röd paprika
och ett salladsblad....
-Varsågod Glide du gillar ju ciabatasmörgåsar
sa Matte glatt.
Grrr så elakt gjort!
Fick lov att tugga i mig de torra bitarna för jag var
så otroligt hungrig när jag kom hem idag.
Har ju endast levt på ½ ciabatasmörgås idag
som sagt.
Uppdelat på två gånger under dagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0