Gathunden Elliot

I dag fick jag prommenera på Djurgården med
Matte.

Hon var nämligen på ekollonjakt.
Den jakten utför hon varje år för att sätta
ett ekollon i en vas som sedan slår rot och upp
kommer det ett ekblad.
I dag var det alltså dags för årets jakt vilket jag
var glad för. Jag gillar Djurgården och att få
springa lös.

Träffade på en jättehärlig kompis idag som
heter Elliot.
Han är två år och kommer från Malaga i Spanien
där han har varit gatuhund.
Matte som är alltför känslig för sådana livsöden
började storgråta när hon fick höra historien från
Elliots Matte.

Därför fick vi börja busa så att Matte skulle få annat
att tänka på det är därför han ser så konstig ut på bilden.
Det märktes att Elliot har träffat många hundar och lärt
sig hundspråket perfekt för han var verkligen en härlig kompis.
Eftersom han var kastrerad så red jag lite på ena frambenet
på honom tills Matte upptäckte det... Då var det roliga
som vanligt slut!

Elliot kom hit via en förening för hemlösa hundar och det är
något jag vill uppmana andra människor att göra:
Hjälp en hund att få ett bra hem genom att ta någon hund
via hundstallet eller någon förening för hemlösa hundar.
De brukar ofta vara helt underbara och verkligen tacksamma
för livet som märks på de hundar jag i allafall har träffat.

Prata inte med Matte om hemlösa hundar som sagt för då
börjar hon gråta och det kan ta tid innan hon slutar...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Glide!

Visst är det bra att sådana föreningar finns! Jag har en bloggvän i Köpenhamn som har två underbara vovvar från Grekland. Hon skriver ibland om dem på sin blogg (www.gourmetodling.com) som annars handlar om odling, trädgård och Köpenhamn.

Kram från Lotta

2010-10-05 @ 09:49:00
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0