Höstdag


Kastanjen på Armémuseets gård är vacker just nu.

Löven prasslade spännande när vi trampade runt i dom.

Lilla Älsklingen var ledsen ...
...& himla arg som ni ser här för att hon inte fick vara med och jaga varken
frisbee eller kastanjer pga att hon ska hållas i stillhet efter sin operation.
På måndag är det för övrigt dags igen för då ska Loppan operera det andra benet.
Hon är så tapper min Älskade Prinsessa
Matte tyckte det var lite jobbigt att säga nej till Sveas bedjande ögon som sa att hon
var frisk nu och verkligen kunde vara med och leka. Hon gillar verkligen vår fresbee.
Hon vill ha den men så fort hon får den så börjar hon skälla.
I bland har vi dragkamp om den och då vinner jag alltid.

Hann med att kissa mellan lekarna gjorde jag också.
Stackars Loppan blev så frustrerad så hon tog löv och tuggade på när hon inte
fick vara med och leka. Det knastrade i hela munnen på henne samtidigt som hon
morrade.

Matte gillar INTE när hon slänger bollar, pinnar eller frisbeen och jag springer efter dom
men så sticker jag åt ett annat håll och lägger ner den på ett helt annat ställe och
börjar skälla mitt gälla skall.
-Kom hit så kastar jag igen! säger hon men det bryr jag mig inte i. Kommer jag tillbaka
med min "apportsak" så brukar jag vilja finta Matte och backa bakåt så fort hon ska ta
den från mig samtidigt som jag morrar.
Då blir Matte verkligen sur på mig och hotar att inte kasta fler saker åt mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0