Jag är inte pålitlig!

Matte säger att hon inte kan lita på mig...
Orsaken är den att jag i morse sprang
rätt framför bussen ute på Djurgården 
när kände doften av en tik vilket
senare visade sig vara en kastrerad
hane.
Jag var lös och vips sprang jag över vägen
precis när bussen kom körandes.
Det var ren tur att jag inte hamnade
under hjulen...

Gång nr två idag var när jag snällt stod
lös vid Mattes ben och hörde ljudet av en

SKAAAAATEBOOOOOARD!
Som är det absolut vidrigaste
ljud jag vet.
Då sprang jag i full sken rakt ut på
gatan och efter den hemska brädan.
Ren tur att jag även den gången inte
hamnade under något bilhjul.

Så nu ska jag tydligen vara kopplad även
ute på Djurgården mumlar Matte oroligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0