Mimmi flyttade idag..


I dag flyttade vår sista valp hemifrån.
Mimmi (Saga), jag, Chanelle fick en stund för oss själva innan
flyttlasset gick.
Först när jag kom hutade jag åt henne så hon började skrika
men eftersom hon kände att jag inte är elak utan enbart vill fostra
och lära henne hur man uppför sig så förstod hon det och började
så sakta att närma sig mig igen och innan hon åkte så
sprang vi alla tre tillsammans och lekte.
En härlig känsla att vara en riktig familj tillsammans.

LillMatte myste en sista gång innan det var dags för hämtning.
Hon kommer att sakna de små jättemycket och det kommer även valparna att
göra med henne eftersom hon har tillbringat så mycket tid tillsammans med dom.

Söta fina lilla Mimmi som låg hela tiden i sin Farmors knä till hennes stora lycka.
Själv sitter jag mycket sällan i knät. Bara en kort stund medan jag blir kliad eller
masserad på ryggen.
Lilly (Svea) är lik mig för hon vill heller inte sitta i knät. Hon har annat för sig helt enkelt.

Lite bus med Mamma hann Mimmi med innan hon åkte.
Chanelle kände direkt vad som var på G så hon blev orolig, ledsen och
gillade inte innan det var dags för avfärd.
Men hon lugnade ner sig efter en kort stund när jag fick trösta, 
pussa på henne och lugnande berätta att vi snart kan få
träffa våra små valpar igen på en kommande valpträff.
-Tur att du finns Glide! sa hon och suckade nöjt som svar

Mimmi fick sin härliga fluffiga bädd med sig, kläder, tuggben,
leksaker och mat som hon gillar så att hon ska känna
sig trygg och "hemma" i sitt nya hem.


Vi blev alla jätteglada när vi fick ett SMS från Mimmi om att resan hem
hade gått bra.
Hon hade undersökt varje vrå i sitt nya hem och nu hade
hon tryggt somnat på kudden som låg i Mattes knä.
En mycket bra start för Älskade lilla Mimmi alltså i sitt nya hem.

Hoppas vi snart får träffas igen lilla Darlingen vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0