Besök hos Korven


I går var vi, hela gänget till Narita och hälsade på hennes nyfödda lilla Korv
som nu hunnit bli 5 veckor.
Redan när vi kom utanför så hörde vi Narita yla av glädje över att höra oss.
Det var verkligen ett glatt mottagande.
Tror bestämt Svea var mest intresserad av den lilla söta Korven.

Den lilla var redan så pass bra fostrad så jag behövde inte huta åt
henne en endaste gång.

Lisa som också är en shiba men 5 månader, henne la jag omgående
ner på rygg så hon skrek i högan sky för hon behövde tuktas av både mig
och Narita.

Kärlek!!!

Svea letar efter Korven som blev aktut hungrig och fick lov att smita iväg och äta
lite köttfärs.

Mamma Narita ville ha godis av Sallys Husse

Så fort hon hörde sin nya Husses röst så började svansen gå som en liten visp
och hon tultade genast fram emot honom och ville upp i hans trygga varma famn.

Matte hittade så klart några blommor också att fota

Narita kollade med jämna mellanrum till så att Korven var ren och fin

i stjärten.


Världens sötaste lilla Korv! Dig ska jag fostra må du tro när du blir lite äldre.
Då kommer Farbror Glide och sätter dig på plats!
Lika som jag gjorde med dina syskon "Gråpäronet" & "Tegelpannan"

En härlig dag tillsammans hos Narita och Korven

På kvällen fick vi besök av Smillas bror Dark Weider


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0