Vad har hänt?


Förstår INGENTING men plötsligt har Matte börjat stiga upp
okristligt tidigt och hasa runt Djurgården i arla morgonstund.
Detta hände både i går och i dag.
Det är nästan inga människor ute vid den tiden när vi
sätter fart. Men i går träffade jag en golden som jag juckade fast mig
på mot vänster bakben.
I morse låg vattnet stilla och spegelblankt
när klockan var 07.
Eftersom bron vid Djurgårdsbrunn är under reparation
så blir det den långa vägen utmed kanalen.
Den prommenaden är 7 km och tar ca 1 tim och 20 minuter
och på den tiden hinner jag kissa på ett antal buskar och
stolpar.
Jagade en svan och lite kanadagäss gjorde jag också när jag
inte mumsade gåsbajs som jag gillar.
Det resluterade i att jag tyvärr fick lov att duscha när jag
kom hem.
Tvagning, öronrengöring OCJ tandborstning...!
USCH så hemskt!

Ska ut med Sally på Gärdet även i dag.
Tog en tur till djurkyrkogården igår där
det planterades pärlhyacinter på
Leon och Sinjas grav.
Det är fullt med vitsippor i backarna ute på Djurgården.
Sally simmade men jag nöjde mig med att doppa tassarna och
att skälla så att det såg ut och lät som om jag ville få pinne
kastad i vattnet.
Stod på stranden och var livrädd att de skulle lyssna på mig
och göra slag i sak och kasta ut pinnen åt mig i vattnet för
usch så hemskt kallt det är. Känns som om isen ligger kvar
med tanke på temperaturen i vattnet.
Tur att jag slapp bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0