Slagsmål


Har varit i slagsmål på Södermalm!
Jag kom till parken när jag fick syn på en liten ful ullig
trasselsudd som trodde han ägde stan.
Han var visserligen i min storlek men bra mycket fetare
än vad jag är, ja han såg ut som en liten stoppad
Prinskorv MED underbett.
"Han kan inte ha missat en endaste måltid de senaste 6
åren"
Jag var lös och gick fram och morsade när han plötsligt
sa:
-DRA nu!...Kisen det här är MITT Söder hajjaru!
-Hörrö vem tror du att du är svarade jag och gav
honom en liten puff i ena sidan för att visa:
Ful är du men MIG skrämmer du inte!
-Aj aj aj spelade han då så hans Matte drog tag
i hans koppel och jag såg då min chans att
visa fegisen vem som verkligen bestämmer.
-Låt dom göra upp själva! hörde jag min Matte uppmana.
Men "Tjocka Prinskorven" gav sig inte och inte jag heller
så klart.
Det gjorde att hans Matte drog i kopplet så
"TP" flög flera meter upp i luften och jag efter honom.
Matten skrek i högan sky samtidigt som hon
drog i honom som en jojo upp och ner, hit och dit
när hon däremellan försökte fösa bort mig från honom.
Tillslut grep Matte in och fick tag i mig runt nacken
och då var slagsmålet över.
-Göra upp???? tycker du VERKLIGEN det är ok när din har fullt
med grå päls i munnen muttrade "TP's" Matte anklagande till min.
Då hörde jag min Matte ljuga för första gången offentligt...
-"Ja du, den här hunden är 7 år och han har hittills ALDRIG
tidigare varit i något hundslagsmål där det inte har gått
att göra upp när man låter dom själva fixa det, dom är ju i samma
storlek så de kan ju knappast ha i hjäl varandra".
Då ljög Matte för under Midsommarhelgen gick det INTE
att göra upp med den lilla fula "Chivajjan" Akilles hur länge vi än
försökte. Jag gav mig INTE! Är jag terrier så är jag!
-Men när din hund biter min så är det inte ok sa "TP's"
Matte samtidigt som jag såg Tjocka Prinskorven
linka iväg bort mot rosenbuskarna...(dock utan blodvite!)

PS: Själv förpassades jag till den enormt manliga cykelkorgen med
de röda rosorna på men jag var ändå nöjd... DS

Östermalm - Söder
     1         -    0




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0