Rålambshovsparken


I dag hade jag dejt med Vackra Vilda Vera i Rålis.
Hon blev verkligen glad att se mig och la sig genast på rygg,
sprattlade och visade strupen för att tala
om att hon VET att det är jag som
bestämmer.

Vad är det där för litet skräp i gräset

Tydligen en gräsätare

Men oj, det var Vera som bökar runt

Men även en liten tuffing som Vera är blir trött och måste ta en
liten powernap ibland.

Jag hade det slitsamt som skötte bevakningen av
Vera och Mattar x 2.
Hade inte tid att vila alls. Fick hela tiden vara på helspänn mot
hundar, människor, skateboards, rullskridskor och en och annan
sprarkcykel.

Sen skulle det tränas KBT tydligen.
Jag utsattes för ett av de värsta ljud jag vet nämligen skateboards.
Varje gång jag skällde sa Matte TYST samtidigt
som hon drog till i kopplet.
Sen när inte det hjälpte drog hon mig i vänster öra men då ylade
jag och skällde så det fick hon sluta med.
Inte blev det något bättre trots att vi hängde där vid
rampen alltför länge. Jag går fortfarande till attack när jag
hör eller ser någon skatare komma på sin löjliga
lilla bräda.

Skylinen över Riddarholmen lyste fint i bakgrunden när vi cyklade
hem genom Stockholms dagen.
Fick bada lite vid Smedsuddsbadet också.
Säkert en av de sista sommardagarna i år.
Känns lite sorgligt..
Nu väntar regn, löv som fastnar i pälsen, snö, täcke som ska
tas av & på och mindre utevistelse på Djurgården och
på Gärdet.
Suck!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0