Världens Vildaste Vera!


Himmel och Pannkaka Vilken Vild Vera som gjorde entré
hos mig idag.
Matte mutade mig med godis varje gång jag
gick fram till Vera och luktade på henne.
Positiv förstärkning kallar hon det.

När hon först kom satt hon i sin Mattes trygga famn men
efter ett kort tag började hon busa med mig.
Men oj oj oj så vild hon är.
Inte still en sekund och leka med mig ville hon
göra hela tiden.
Sover inte valpar på dagarna?
Jag är redan trött!

Helt fräck pilar hon in i LillHusses stökiga rum och
norpar åt sig en av hans strumpor.
Sen springer hon så fort hon kan in i
vardagsrummet och gömmer både sig och strumpan.
Det innan hon ens har hälsat på LillHusse.
Vilken liten fräckis!

Trots stölden var kärleken ömsesidig direkt mellan LillHusse och Vera!

När jag morrade fick jag inte längre vara med när de två andra myste.

Det kliar så i Veras tänder så då fick hon en kall morot att sätta sina
små piggtänder i. De ser ut som små fisktänder. Sylvassa är de dock.

Vera lägger sig på rygg och vill bita på mig.
Hon är mer vild än tam den damen.
Fick då lov att visa tänderna och morra lite dovt för att hon
skulle förstå att snart räcker det.

Då blir liten Vera lite lugnare men...

..det lugnet varade inte länge.

Strax var Fröken igång igen

Hon var lite smart när hon anväde sitt mjukisdjur som en
sköld. Den skjöt hon framför sig närmare och närmare mot mig.

Hutade åt henne några gånger, varav en gång la jag ner henne och
höll henne nere så hon skulle lugna ner sig.
Då skrek hon så LillHusse kom till tröst.
Ol ol ol stackars liten gaphals.

Man kan se hur "rörlig" hon är på bilden. Vera är alldeles suddig
för hon är så aktiv..

Grrr... här ligger jag och visar tänder.

Här har jag ett av dagens samtal med henne

'Då blir hon lite lugnare en stund

-Förlåt förlåt piper hon

Men så är hon igång igen och när hon börjar tugga
på Mattes arm då får det vara nog!
Hon piper då som en julgris
 
VAD får hon då göra om inte krypa innanför tröjan på LillHusse
och somna där. 
Jag får inte ens göra det. HUUUR kan hon få göra så genom 
att skrika lite så det skulle låta som om hon var livrädd.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vera är jättesöt!!! Tänk så bra kompisar ni ska bli sen, Glide! Hon kommer älska dig! Och så roligt med lite valpbaciller :-) Jag tror att yorkievalpar måste vara det allra sötaste som finns! Hoppas nu det går bra även för lilla Greta. Innan vi fick Moira hade vi bestämt oss för en annan york från en kennel utanför Göteborg. Allt var bestämt och vi skulle hämta lilla Stella dagen efter nyårsdagen. Då ringer uppfödaren och säger att Stella skadat sig och att hon haltade. Vi fick alltså inte köpa henne :-( Åh, så svårt det var att ställa om sig och kontakta en annan uppfödare som hon tipsat om. Vi var ju så inställda på Stella. Men så här i efterhand känns ju allting perfekt. Vad hade vi gjort utan just vår Moira? Det var nog meningen att det skulle bli som det blev och det är det nog för Vera också!



Tack för kisspaustips! Jag och Moira sprang upp till St:a Clara kyrka, läste förbudsskylten, såg en massa vilsna själar och gick in i parken :-) På både upp- och nervägen från Norrland!



Kramar från mig och Moira!

2011-08-23 @ 17:08:55
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0