Narita har gjort det!


Min vän Narita, även kallas Harpyan beroende på i vilken hormonell fas
hon befinner sig i har gjort det!...
Hon har parat sig med hanen Qich..
Ja ja, även om han är den "biologiske" fadern så kommer jag att kallas in
som fosterpappa det vet jag...
Eftersom jag fostrar de små hallontassarna så bra.
Så var det förra gången Räven fick valpar.
Jag hade då i åratal uppvaktat Narita men hon hade alltid rytit åt mig
och visat noll intresse för min uppvaktning.
När jag första gången fick träffa hennes två små valpar så gick jag DIREKT
in i fadersrollen som den trygge och rake fostrare jag är och tog tag i
situationen genom att huta åt än den ena och än den andra valpen.
Gråpäronet var tvungen att sättas på plats direkt och Tegelpannan fick jag
jaga ifatt och huta åt.
När Narita som då satt i sin Husses knä såg detta så tänkte hon:
-Aha. den hanen kan jag faktistk ha nytta av...
Hon tog sedan ett mycket graciöst hopp ner från Husses knä ner till mig
på marken och inbjöd till lek...
Själv blev jag nästan stum av förvåning.
Men det är klart, hon såg ju min potential som hane så klart.
Efter den gången är jag accepterad hos Räven som tyvärr ibland
går under öknamnet Harpyan för oj oj oj vilka humörsvängningar
den tiken kan ha ibland.
Sist hon parade sig började hon resorbera vecka 6 så tyvärr blev det inga
valpar då men den här gången bör vi veta om ca 1½ månad om det blir jobb
för mig eller inte.

♥Nu håller jag tassarna för att det ska bli valpar för Narita. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0