Lördagshäng på Djurgården


Dagen började bra när jag fick söka leverpastejskluttar
som frukost.
Sen fick jag äntligen komma ut på en långtur.
När Matte viskade att jag skulle få träffa Sally
sprang jag direkt och plingade på min klocka.
Sen krafsade jag på dörren för jag trodde nämligen
Sally skulle komma hem till mig men det var vi
som skulle cykla och möta henne.
Jag fick sträcka ut genom att Matte cyklade
fort fort och det gillar jag mycket.
Ibland hinner hon knappt med när jag springer
som fortast. Badade lite gjorde vi också men
mest skällde jag när Sallys "Pippi" kastades i vattnet.

Träffade först Zeb,
faktiskt en jättesnäll
hane som är en blandning av Ridgeback
och Schefer.
Var lite rädd först när vi träffades men
han var så snäll så jag behövde inte vara
rädd för honom.

Han försökte hela tiden kliva upp på
Sally men attan vad hon sa ifrån då.
Som den äkta Konstapel jag är så
fick jag lov att ingripa då och huta
åt Zeb genom att hoppa upp och
nafsa lite på honom.
Men då fick det vara nog så han sa åt
mig på skarpen och då blev jag faktiskt
lite skakis så efter det så lät jag honom
vara.
Zeb är 8 år gammal.


Sen träffade jag charmiga Cajsa också.
Blev glad när hennes Matte kände igen mig från bloggen.
Hon hade en likadan flytväst som jag har.
Vi gick runt och skrotade lite nere vid
vattnet, parvis.

Jag och Cajsa och Sally och Zeb.

Kommentarer
Postat av: Maja

Älskade lilla Kajsa, matte sörjer och saknar dig så!
MVH Maja

Svar: MEN så FRUKTANSVÄRT!!!!! Jag förstår VERKLIGEN din saknad!!!!
Kajsa var en underbar tik så jag förstår dig! <3

Läkande tankar från
Glide
Glide

2015-07-20 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0