Dambesök i helgen

Just nu har jag två "Bejbs" hemma hos mig.
Dels Fröken Teflon, dvs säga Sally som tyvärr mest
ligger vid dörren och längtar och väntar på sin Husse.
Ibland ylar hon lite för att vi verkligen
ska höra att hon längtar... MYYYYYCCCKET!

Sen har jag även besök av Fröken Chanelle.
Hon är lite rädd för Sallys stora svans som hon
gärna och ofta viftar på.
Jag vet att man måste hålla sig en bit ifrån Sally
när hon fäktar med sin svans och det kommer nog
även Chanelle att lära sig snart.

Chanelle har tagit över vakten här i huset just nu
för så fort någon går i trappen så skäller hon
för att varna att hon hör någon.

Själv känner jag igen de flesta stegen i vår trapp
så för mig är det inget konstigt men för henne förstår
jag att det kan vara lite läbbigt med alla nya
steg som hon hör.

Jag pussar på henne för att hon ska känna sig välkommen
och må gott nu när hon ska stanna här i helgen.
Tror vi ska hinna mysa riktigt mycket tillsammans nu
när vi kan göra det utan ungar som stör oss på morgonen.
Suck så morgonpigga de små hallontassarna var när de började
bli några veckor. Klockan 7 var det full rulle i valplådan
berättade Chanelle nyss för mig.
Hon har varit en duktig Mamma som ensamstående
fostrade och födde upp fyra fina valpar åt oss.

När LillHusse gick blev Sally ännu ledsnare och snyftade högt.
Hon har svårt med avsked den hunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0